Minder bekende aspecten van online marketing

Voor veel bedrijven, zowel grote als kleine organisaties, is online marketing een onmisbaar onderdeel van de dienstverlening geworden. Zo werken zij bijna allemaal een hun SEO, wordt er geadverteerd in Google in draaien zij ook nog weleens een campagne op social media wanneer hun doelgroep daar veelvuldig te vinden is. Toch zijn er nog een heleboel andere vlakken waarop online marketing een waardevolle bijdrage kan leveren, alleen is lang niet iedereen hier van op de hoogte. Daarom hebben we enkele van de opties voor je beschreven. Lees dus gauw door!

Gebruik maken van chatbots

Een Messengerbot specialist kan jou bijvoorbeeld helpen om chatbots in te zetten. Deze worden vaak gebruikt op eigen webpagina’s, maar ze werken ook bijzonder goed binnen de Messenger functionaliteit van Facebook. Deze bots kan de specialist voor jou, of samen met jou, programmeren. Zo bepaal je uiteindelijk zelf welke antwoorden de bot geeft en welke gesprekken jouw doelgroep er mee kan voeren. Zo kun je het bijvoorbeeld gebruiken om je klantenservice mee te verrijken, of juist om nieuwe klanten mee te werven.

Conversion Rate Optimization

De kunst van Conversion Rate Optimization, ofwel CRO, is niet om meer websitebezoekers te verzamelen, maar juist om meer uit het huidige aantal bezoekers te halen. Dit wordt gedaan door bijvoorbeeld te testen of een bepaalde indeling van een pagina een positief effect heeft op het percentage mensen dat tot conversie overgaat. Op die manier kunnen stelselmatig verbeteringen worden doorgevoerd die ervoor zorgen dat de website beter presteert, zonder dat daar nieuwe bezoekers voor zijn ingezet!

Aan de slag

We hopen dat je het interessant vond om deze blog te lezen en dat je nu goed aan de slag kunt gaan met deze internet marketing opties om nog veel meer omzet te draaien met jouw website of webshop! Veel succes.