Mardomedia

Optimaliseer je SEO en lok meer bezoekers naar je site

Als bedrijf zijnde kan je eigenlijk al enige jaren nauwelijks meer voortbestaan zonder dat je een eigen website hebt. Het liefst is dat nog een kwalitatief uitstekende website ook. Het wrange is echter, dat hoe mooi en uitgekiend je site ook is, je er niet zo veel aan hebt wanneer deze te weinig bezoekers trekt. Om je bedrijf draaiende te houden is het vooral belangrijk dat je ook voortdurend nieuwe bezoekers en klanten binnenhaalt. Om dit te realiseren dien je je site goed vindbaar te maken via online zoekmachines, waarvan Google uiteraard de bekendste is. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Nou, met een slimme zoekmachineoptimalisatie. In vakjargon spreken online marketeers dan over het taalkundig ietwat inconsequente SEO optimalisatie. Hoe het ook zij, een sterke SEO-strategie kan het verschil maken tussen een goede en een slechte toekomst voor je onderneming. SEO bestaat overigens uit diverse onderdelen. De meeste daarvan bestaan uit het inrichten van je eigen website, en wel zodanig dat Google dit weet te waarderen. Maar ook extern valt er winst te behalen. Hieronder lees je daar meer over.

SEO optimalisatie

Meer over online autoriteit en de invloed op jouw ranking

Google heeft als zoekmachine een aantal factoren op basis waarvan de volgorde in de zoekresultatenlijsten wordt bepaald. Een van de factoren is de autoriteit die jouw website heeft. Autoriteit is iets dat je kunt verdienen door middel van backlinks vanuit andere websites naar jouw website. Let wel: dit dienen natuurlijk wel backlinks te zijn vanuit websites waar een bepaalde toegevoegde waarde van uit gaat. Deze website als geheel en de betreffende tekst (waar jouw backlink in verwerkt is) moeten bovendien relevant zijn, en dus verband houden met de core business van jouw bedrijf. Pak je dit goed aan, dan kan dit wezenlijk verschil maken voor jouw online positie.

SEO optimalisatie

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2020 Mardomedia

Thema door Anders Norén