Social media dilemma’s waar iedereen tegenaan loopt

Loop jij ook zo tegen social media marketing dilemma’s aan? Dagelijks zijn er vele personen die hier ook tegenaan lopen. Fijn om te weten dat je niet de enige bent. In deze blog geven we je wat informatie en leggen we een aantal social media dilemma’s aan je voor waar we ook gelijk een antwoord voor je op hebben!

Volgen of leiden op social media?

Leiden. Op social media kan het heel gemakkelijk zijn om personen te volgen en om volggedrag te vertonen. Je spot succesvolle social media posts van andere personen en organisaties en deze wil je klakkeloos kopiëren. Niet doen! Dit is namelijk niet de slimste manier om jouw social media kanaal in te richten. Je wilt unieke content plaatsen en vernieuwend zijn voor alle personen en bedrijven die jou volgen. Doe dit vooral! Ga er op uit en bedenk je eigen unieke onderwerpen voor jouw berichten. Je zult zien dat dit mooie dingen oplevert.

Gaan voor resultaat of intentie?

Resultaat. Heel simpel, in goede bedoelingen kun je niet wonen. Je kan na een mislukte social media campagne wel zeggen dat het resultaat tegenvalt, maar het idee goed is. Maar helaas werkt het niet zo in het leven. Met resultaatgericht zijn bereik je veel meer dan met een social media campagne inzetten op intentie. Je wilt immers dat jouw social media berichten of campagnes succesvol zijn en dat snappen we maar al te goed.

Social media marketing is ook het inzetten van goede berichten, afbeeldingen en video’s om personen te inspireren. Je kunt hiermee veel volgers binnenhalen als jouw content interessant is en uiteindelijk, wanneer je veel volgers hebt kun je je zelf gaan verhuren als influencer. Zo verdien je met het plaatsen van social media berichten ook een mooi zakcentje. Wie wil dat nou niet!